Kormányszervo motorok akusztikai mérésének továbbfejlesztése jelfeldolgozási módszerekkel (thyssenkrupp)
A thyssenkrupp budapesti telephelyén 1999 óta foglalkozunk személyautók elektromos kormányrendszerének fejlesztésével, a cégcsoporton belül egyedüli elektronikai és szoftverfejlesztési kompetenciaközpontként. A napjainkban egyre növekvő népszerűségnek örvendő, csendes hibrid és teljesen elektromos hajtásláncú autók fejlesztése során kiemelt figyelmet kell fordítani a kormányrendszer rezgésakusztikai viselkedésére.
A fejlesztési folyamat fontos lépése a szervomotorok nyomatékjelének pontos mérése. A tesztpadok mechanikai kialakításából adódóan a nyomaték szenzor által mért jel a mérőrendszer átviteli függvényével torzított. Az átviteli függvény analitikusan modellezhető, viszont paramétereiben változhat a különböző motorok, vagy akár egyes mérések között is. A hallgató feladata, hogy olyan módszert dolgozzon ki - melynek alapja lehet inverz szűrés, dekonvolúció, Kálmán-szűrő, ... -, melynek segítségével a nyomaték szenzor jeléből minél pontosabban meghatározható a motor tengelyén leadott nyomaték és annak felharmonikus tartalma. Az elkészült algoritmus pontosságát tesztelje validáló mérések segítségével!
Több féléves munka esetén a vizsgálat kibővíthető hagyományos, gyorsulásmérőt alkalmazó rezgésakusztikai módszerekkel, vagy akár képfeldolgozás alapú technikákkal is.
Érdeklődés esetén a téma kiterjeszthető MsC diplomatervig vagy akár TDK dolgozat is készíthető belőle.